kilo's eraf krijgen en houden

Sporten om af te vallen kan gewoon thuis

Vind je het lastig om het sporten te combineren met je gezin of je werk? Maar wil je wel meer gaan bewegen, omdat je weet dat dit goed voor je gezondheid en figuur is?
Dan heb ik in dit artikel de oplossing voor je.

Je hebt geen sportschool nodig.

Als je denkt dat het noodzaak is om 3x in de week op de sportschool te verschijnen om gewicht te verliezen en je fitter te gaan voelen, dan heb je het mis.
Om meer te gaan bewegen, is het niet nodig om naar de sportschool te gaan. Dat kun je prima thuis doen (verderop meer hierover).

Voordat ik je 3 tips ga geven die je vandaag nog toe kunt passen zodat je meer gaan bewegen, wil ik het eerst nog met je hebben over je voeding.
Want hoeveel je ook beweegt, als je voedingspatroon niet in orde is, ga je niet afvallen en zul je je niet fitter gaan voelen.

Wist je dat je gemakkelijk calorieën kunt besparen zonder je eetpatroon om te gooien?
Net als dat je niet naar de sportschool hoeft als je van plan bent meer te gaan bewegen, is het ook niet nodig om ineens heel je eetpatroon om te gooien om resultaten te halen.
Smeer bijvoorbeeld wat minder boter op je boterham. Dat scheelt bij één boterham niet zoveel, maar over een hele week gezien bespaar je daar natuurlijk wel behoorlijk op. Ook minder boter of olie in de pan maakt een verschil. Net zoals een klontje suiker minder in de thee of koffie.
Een kleiner bordje gebruiken helpt ook.
Gebruik je gezonde verstand en je kunt vast zelf nog meer dingen noemen die je kunt aanpassen. Je hebt heus geen streng dieet nodig om af te vallen. Kleine aanpassingen zorgen al voor groot resultaat. Als je ze maar blijft toepassen.

sporten kan gewoon thuis
Sporten kan gewoon thuis

3 tips die je vandaag nog kunt gaan toepassen.

Terug naar je beweging.
Zoals gezegd is een sportschool niet nodig. Dat mag natuurlijk wel. Als je dat heerlijk vind, houd ik je niet tegen. Ik sport zelf dagelijks en met veel plezier. En dat laatste is belangrijk. Dat je er plezier in hebt. Want dan blijf je het ook doen.

Hoe kun je nu in je dagelijkse leven zorgen dat je meer beweging krijgt?

1) Ga vaker op de fiets of neem de benenwagen
Het is een open deur maar het zet echt zoden aan de dijk.
Als je naar je werk kunt op de fiets, doe dat doen. Lukt dat niet, parkeer dan de auto wat verder weg. Dan neem je het laatste stukje de benenwagen 😉
Tijdens je lunchpauze kun je lekker wandelen met je collega’s. Gezellig en je hebt er weer een hoop stappen bij.

2) Schaf een stappenteller aan
Even door op die stappen. Wanneer je een stappenteller hebt je gestimuleerd om meer te gaan bewegen. Je krijgt een melding als je te lang stilzit en dat motiveert om een op te gaan staan in plaats van achter de pc te blijven zitten.

3) Doe thuis gemakkelijke oefeningen.
Het voordeel van thuis oefeningen doen, is dat je geen tijd kwijt bent om naar een sportschool of sportclub te gaan. Daarnaast kun je het altijd doen. Als de kinderen op bed liggen, kun jij even aan de slag.
Je hebt er niet eens materialen voor nodig om te kunnen starten.

Zo, nu kun je meteen starten. Zet ‘m op.
Meer weten over hoe je een goede start maakt met afvallen?
Download dan hier mijn gratis ebook.

gratis ebook
Gratis ebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *