kilo's eraf krijgen en houden

4 stappen die 15 kilo eraf kregen en hielden

Vooral stap 4 is wat de meeste vrouwen tegenhoudt om het lichaam te krijgen wat ze graag willen!

Maar voordat we daar naartoe gaan wil ik je meenemen naar 16 jaar geleden…


Hoe ik die 15 kilo eraf kreeg…


Toen begon ik mijn avontuur tegen de kilo’s. Ik begon met 1 regel, want dat was te doen. En dat zou me brengen wat ik wilde. Een slanker lijf.

Die regel hield in dat ik doordeweeks niet snoepte, maar alleen op zondag. Dat is de enige regel waar ik mee begonnen ben.
Daar ben ik 15 kilo mee afgevallen in 3,5 maand tijd.
Gaandeweg voegde ik nog wel wat regels toe, maar de stelregel ‘niet snoepen doordeweeks, alleen op zondag’ bleef.

Ik was helemaal happy met mijn nieuwe gewicht natuurlijk. Voelde me goed, was fitter en voelde me aantrekkelijker.

Máár

Op een gegeven moment werkte het niet meer. De klad kwam erin en wat eerst prima ging, leek niet meer te werken. Ik kwam aan.

Dus ik werd strenger voor mezelf. Ik ging zo ongeveer op een houtje bijten, want die kilo’s moesten er weer af. Nooit meer die dikke Femke zijn, dat was het doel.

Maar ik was zó streng voor mezelf, dat ik dat (natuurlijk) niet vol ging houden. Geen schijn van kans.
Ik kreeg eetbuien. En na een eetbui pakte ik het weer op. Nog strenger dan voorheen. En daardoor kreeg ik juist meer eetbuien in plaats van minder. Inmiddels ben ik van die eetbuien af en heb ik daar tools voor om dat zou te houden, maar dat heeft wat voeten in de aarde gehad.

Ik moest dus zorgen dat ik van die eetbuien af zou komen. Anders zou het me nooit lukken om blijvend gewicht te verliezen. Om die paar kilo die ik aangekomen was, weer kwijt te raken en dat zou te houden.
En na wat googlen en logisch nadenken, had ik het!
Ik wist eindelijk wat ik moest doen. Ik ben de juiste stappen gaan zetten en na 16 zijn die kilo’s er nog altijd af.
En omdat ik weet dat jij hier ook mee struggled. Dat jij dit ook wilt, wil ik je graag deze stappen met je delen die daarin de grootste impact hebben gemaakt.
Hier komen ze:

De 4 stappen om kilo’s eraf te krijgen en te houden



1. Eet niet teveel
Dat is het eerste wat ik ben gaan doen. Ik ben gaan berekenen hoeveel ik per dag moest eten om te zorgen dat ik af zou vallen (jij kunt dat hier ook doen).
Afvallen is niets meer en niets minder dan zorgen dat er meer energie uitgaat dan er binnenkomt. Dat is de eerste en belangrijkste regel de je dient te hanteren. Doe je dat niet, dan gaat het zeker niet lukken.
En let wel: ook van gezond eten kun je teveel binnenkrijgen en aankomen!

2. Maak een plan en houd je daaraan
Zorg dat je een plan hebt. De eerste stap van dat plan is zorgen dat je niet teveel eet. De uitwerking van dat plan bepaal je vervolgens zelf.
Ga je nog wat snoepen doordeweeks of alleen in het weekend?
Ga je meer water drinken en/of elke dag een ander ontbijt nemen?
Maak een plan en houdt je daaraan.

3. Kijk naar het groter geheel
Blijf niet hangen in details. Het is niet zo heel belangrijk of je nu olijfolie neemt of kokosolie als je af wilt vallen. Het is niet belangrijk of je na 20.00 nog eet of niet.
Het zijn zaken om over na te denken, maar blijf er niet in hangen.
Het allerbelangrijkste is regel 1.
Vervolgens ga je je bezig houden met wat voor jou werkt. Met je plan.
Doe waar je je goed bij voelt.
Laat je niet gek maken door de eerstvolgende dieetgoeroe die zegt dat je geen roomboter moet eten of juist wel. Dat is toch om gek van te worden?!

4. Fix je mindset. 
Werk elke dag aan jezelf. Wees eerlijk en durf jezelf in de spiegel aan te kijken. Jij bent tenslotte het gaspedaal en de rem van deze auto wat jouw leven heet. Als die rem vanuit angst, blokkades en overtuigingen wordt ingetrapt ben jij degene die je dik houdt en niemand anders. Dus wordt elke dag 1% beter zodat jij blijvend gewicht verliest.


That’s it. Dit zijn echt de belangrijkste stappen. Veel te veel vrouwen zitten alleen maar in de details te neuzelen, maar wat hierboven staat is waar het om gaat. Keer op keer weer zie ik het bij de vrouwen die maar niet hun streefgewicht behalen, laat staan behouden.

Laat me weten op welke punten jij nog stappen te zetten hebt

👇

Liefs,
Femke


PS. En als je graag hulp wilt bij vooral die 5de stap. Denk dan eens aan de Mindset Minicursus waarmee je direct kunt starten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *